Kat (Marjarasana)

on

Kom op handen en knieën. Plaats de handen onder de schouders en laat de middelvingers recht naar voren wijzen. Plaats de knieën onder de heupen. Je mag je tenen krullen als je dat prettig vindt. Ontspan dan de onderrug en het gebied rondom de zitbotjes. Laat zo de natuurlijke holling van de rug toe. Op een uitademing trek je de navel in en maak je een bolle rug. Trek het staartbeen en de kin in. Maak de rug zo hoog mogelijk en adem volledig uit. Voel hoe het is om leeg te zijn en wacht op de impuls om weer in te ademen. Ontspan inademend de buik en maak weer een holle rug, maar ga niet hangen. Kijk omhoog. En maak dan uitademend weer een bolle rug. Ga zo door op je eigen ademritme.

Deze houding versoepelt en reinigt het bekken en de onderrug. Tevens is dit een ademoefening. In het begin voelt het tegennatuurlijk om uitademend de navel in te trekken en inademend te ontspannen. Maar voor de buikadem is dit nodig, zo krijgt de adem alle ruimte. Experimenteer hier maar eens mee! Kijk hoe het voelt wanneer je het juist andersom doet.

Bewaren

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s